Die Wizards Unite – Wunschliste / The Wizards Unite Wishlist
Die Wizards Unite Wunschliste
Diese Wunschliste soll dem Support von Wizards Unite (Niantic und WB-Games) übergeben werden.
Hier nun die überarbeitete Liste: (Stand Oktober 2020)
Nr. | Priorität | Wunsch | Kategorie |
---|---|---|---|
1 | 1 Notfall | Zauberenergietrank oder alternativ auch nach Corona weiter Zauberenergie auf der Karte. | Features |
2 | 1 Notfall | Visuelle Qualitätserkennung der Geschenke z.B. durch Schleifenfarbe | Verbesserungen |
3 | 4 Mittel | Mehr Mietkessel | Features |
4 | 2 Ernst | Individuelle Freundes-, Zutatensortierung | Features |
5 | 3 Hoch | Übersichtskarte mit den POI (Festung, Gasthaus, Gewächshaus) als Overlay für GoogleMaps Ist so schon für Ingress umgesetzt: https://intel.ingress.com/intel | Features |
6 | 2 Ernst | Übersicht wieviele Geschenke man am Tag bereits gesammelt hat. Der Zähler für schon geöffnete Geschenke nicht am Kopf der Scroll-Liste, wo man ihn nicht sieht, sobald man zum Öffnen runterscrolled, sondern im Kopffeld, wo er immer sichtbar ist. | Verbesserungen |
7 | 2 Ernst | Dünger oder Wachtumstrank für Gewächshäuser, um die Zeiten direkt beim Aussäen um einen Prozentsatz zu verringern oder die Ausbeute auch noch nach länger als 60 Minuten ernten zu können. | Features |
8 | 5 Normal | Bereits angeklickte Spuren markieren, damit man in Clustern nicht dieselbe Spur mehrfach anklickt, weil diese ja auch häufig die Position wechseln. | Verbesserungen |
9 | 3 Hoch | In der Freundesliste sehen können, wenn Leute seit x Tagen nicht mehr aktiv waren/nicht mehr spielen. | Verbesserungen |
10 | 2 Ernst | Schriftrollen in Bücher umwandeln können in der Winkelgasse, für 50 gibt's ein rotes Buch oder so. | Features |
11 | 2 Ernst | Endlich neue W.D.G- Aufträge und Fortführung der Hintergrundhandlung (Mysterien) | Verbesserungen |
12 | 2 Ernst | Mehrere Tonikum/Gehirnelexiere gleichzeitig zünden und somit die Gesamtdauer erhöhen. | Verbesserungen |
13 | 1 Notfall | Bei Festungskämpfen: bei Spielern und Gegnern jeweils einen dedizierten Slot pro Buff/ Hex, so dass man auf den ersten Blick sieht, welche schon gesetzt wurden. | Verbesserungen |
14 | 5 Normal | 7 (bzw 8) weitere Zauber | Features |
15 | 1 Notfall | Wenn ein Antiobskurant gesetzt wird, bitte eine Restlaufzeit einblenden. | Verbesserungen |
16 | 1 Notfall | Berufswechsel im Festungskampf. | Verbesserungen |
17 | 2 Ernst | Neue Lehrpläne für die Berufe. | Verbesserungen |
18 | 2 Ernst | Bei der Runenauswahl im Festungskampf die Möglichkeit, nach Runenstein-Level zu filtern. Im Runenverlies dieselbe Anzeige & Filtermöglichkeit wie in Festungskämpfen. | Verbesserungen |
19 | 5 Normal | Erfolg „Länder besucht“ wieder aktivieren | Features |
20 | 1 Notfall | Anzeige Aufzuchtdauer im Inventar bei der Samenbank. | Verbesserungen |
21 | 5 Normal | Runen verschmelzen um stärkere Runen zu bekommen. | Verbesserungen |
22 | 1 Notfall | Verkürzte Zeit beim Flüchten der Spuren. | Verbesserungen |
23 | 2 Ernst | Raid-Kämpfe (inspiriert von Pokemon Go) - Die Bosse mit den "Wanted" Bildern | Features |
24 | 5 Normal | "Tierwesen" (ähnlich wie Buddy von Pokemon Go) wäre nett. | Features |
25 | 4 Mittel | Bessere/andere essentielle Geschenke mit z.B. Schriftrollen, Ministeriumshandbüchern, Praktischen Anleitungen etc. | Verbesserungen |
26 | 3 Hoch | Individuell, frei wählbares 3Std Zeitfenster am C-**day** mit persönlichem Countdowntimer | Features |
27 | 3 Hoch | Es wäre super wenn man Zutaten mit Freunden tauschen könnte. | Verbesserungen |
28 | 2 Ernst | Eine Warteschlange für den Goldschlüssel für Portschatullen. Sammelt man mehr mit Adventure-Sync mehr Kilometer als für die aktuelle Portschatulle benötigt, wird die restliche Strecke auf die nächste(n) Schatulle(n) in der Warteliste angerechnet. Wäre hilfreich, wenn man mit Adventure-Sync beim Sport Kilometer sammelt und zwischendurch nicht dauernd unterbrechen möchte, um die App zu öffnen und den Schlüssel in die nächste Schatulle zu packen. | Verbesserungen |
29 | 3 Hoch | Eine kleine Textbenachrichtigung in der Festung (egal ob in der Arena oder im Kampf selbst), wenn einer aus dem Team stirbt oder die Festung verlassen hat. | Features |
30 | 2 Ernst | Nummerierung des fahrenden Ritters (Fahrplan) bzw. Welche Festung wird angefahren? | Features |
31 | 3 Hoch | Im Festungskampf herausfinden, von wem man Fokus/Verbesserungen bekommen hat. Z.B. bei Tippen auf das Fokus-/Verbesserungs-Icon zusätzlich zur Erklärung auch "erhalten von..." einfügen. | Verbesserungen |
32 | 5 Normal | Im Fahrenden Ritter in der Lobby das Elite-Achievement einblenden - dann entspannen sich die Elite-Grabber vielleicht etwas und warten auf den Buff. | Verbesserungen |
33 | 2 Ernst | Anzeige, wie viel Fokus jeder hat in Festungskämpfen, damit die Auroren sehen, wer welchen benötigt. Fokusanzeige des eigenen Fokus, während man im Kampf ist, damit man sieht, wann man Tapferkeit/ Befähigung setzen kann. | Features |
34 | 3 Hoch | Garantiertes Erhalten eines Fundstückes wenn man 2 (oder meinetwegen 3) Meisterhaft- Zauber in Folge geschafft hat | Verbesserungen |
35 | 5 Normal | Möglichkeit, versehentlich in die Brau-Pipeline gesetzte Tränke aus der Queue wieder löschen zu können, solange der Brauvorgang noch nicht begonnen hat. | Verbesserungen |
36 | 3 Hoch | EP Zähler nach lvl 60 | Verbesserungen |
37 | 3 Hoch | Datenverbrauch reduzieren | Verbesserungen |
38 | 1 Notfall | Beim Fangen nicht nur die Anzahl der Fragmente anzeigen, sondern mit grünem Stern, ob das Item schon platziert ist | Verbesserungen |
39 | 3 Hoch | Keine Festungs Seiten foundables aus Portkeys erhalten | Verbesserungen |
40 | 3 Hoch | Fotofunktion für Drachen | Verbesserungen |
41 | 2 Ernst | Anpassung der täglichen Belohnungen: Statt zwei der Schriftrollen besser entweder Praktische Anleitungen oder Ministeriumshandbücher. | Verbesserungen |
42 | 3 Hoch | Anzeige von aktivem Extimulo-/Trödeltrank auf der Karte (wie Barrufios). | Verbesserungen |
43 | 2 Ernst | Der rote Benachrichtigungspunkt zum SOS-Skilltree sollte verschwinden, wenn man diesen aufgemacht hat, da er sonst andere wichtige Informationen (Trank fertig, Familien Level-Up) verdeckt. Alternativ vielleicht einen extra Benachrichtigungspunkt in einer anderen Farbe. | Verbesserungen |
44 | 1 Notfall | Bei Festungskämpfen sollten alle Gegener sichtbar sein. Manchmal verstecken sie sich hinter den Spielern. | Verbesserungen |
45 | 1 Notfall | Wenn Spurenfragmente zu einem Bild auf Maximum sind, sollte man in der Zusammenfassung neben der Option "Platziere Bild" die Möglichkeit "Exit" haben, um direkt zur Karte zurück zu kehren, statt auf die Registerseite gezwungen zu werden. Sehr oft möchte man das Bild nicht direkt platzieren (z.B. wenn die Feldzauber voll sind oder man das Bild später für eine Event-Quest platzieren muss), ein solcher Knopf würde dies erleichtern. | Verbesserungen |
46 | 1 Notfall | Die Belohnungen für befreite Fundsachen an die aktualisierten Bedrohungslevel anpassen - es gibt jetzt keine "normalen" Fundsachen mehr, nur noch "mittel" als niedrigste Stufe, dann "hoch", "sehr hoch", "ernst" und "Notfall" - allerdings wurden die Belohnungen bisher nicht an die neuen Level angepasst. | Verbesserungen |
Habt ihr Fragen oder Anmerkungen zu der Wunschliste?
Dann schreibt uns bitte in unserer Telegram-Gruppe
The Wizards Unite Wishlist
This wish list of improvements will now be handed over to the support of Wizards Unite (Niantic and WB-Games)
Here is the list as of October 2020
Nr. | Priority | Wish | Category |
---|---|---|---|
1 | 1 Emergency | Spell energy potion or leave energy on the map, even after Corona | improvement |
2 | 1 Emergency | Marking the quality (normal/essential/extravagant) of the gifts by the ribbon colour. | improvement |
3 | 4 Medium | More rental cauldrons | Features |
4 | 2 Severe | More options for sorting lists like friends and ingredients, e.g. by allowing users to add their own tag, like the nickname in PoGo, or by providing a search function | Features |
5 | 3 High | An intel map (Ingress)-like feature as an HPWU overlay for google maps. | Features |
6 | 2 Severe | A counter for the number of presents collected today. Display the counter for "opened gifts" at the very top of the list in the header, so that you can still see it when you scroll down the friend list, not at the top of the scroll-list, where you don't see it when you scroll down. | improvement |
7 | 2 Severe | Super nutritios potion or dragon dung to either lengthen the time of havest or shorten the growing time in greenhouses. Or consider changing the growth times for most ingredients from 7 to 8 hrs, so that working players can plant before work and pick the ingredients up after work. Plus a timer to show how much time is left for harvesting. | Features |
8 | 5 Normal | Mark traces you have opened and rejected (e.g. by turning them grey) - otherwise, you end up accessing the same trace multiple times when you are searching clusters, since the traces keep changing positions. (And no, sometimes you can't just catch them all, if you have to save energy.) | improvement |
9 | 3 High | Show in the friends list whether a friend has been inactive for a longer period of time (a week/ a month). | improvement |
10 | 2 Severe | Trade Scrolls for Spell Books, RSB and DADA (and Spellbooks for RSB/ DADA) in Knockturn Alley. | Features |
11 | 2 Severe | New SOS assignments and continuation of the Mysteries section | improvement |
12 | 2 Severe | Allow stacking several tonics / brain elixirs at the same time to increase the total duration. | improvement |
13 | 1 Emergency | Beneath every player and foe in fortress battles, you currently see in one slot per player, which buffs/ hexes have already been set, so if one player casts two buffs/ hexes, only one slot is filled, and you don't see which spells have been cast. Instead, you should assign one slot to each hex/ buff, so that you can see at first glance which hexes/ buffs have already been cast. Preferably using the player colour to show which player has cast the buff/ hex. | improvement |
14 | 5 Normal | New spells to finish the achievement. | Features |
15 | 1 Emergency | Timer for dark detectors | improvement |
16 | 1 Emergency | Allow switching professions in a fortress, either in the chamber selection or in the lobby. | improvement |
17 | 2 Severe | New curricula for the professions. | improvement |
18 | 2 Severe | In the fortress runestone selection, allow filtering by runestone level, not only by family. In the runestone dungeon, use the same sorting-/ display-/ filter-features as in the fortress (currently, they are all mixed up and not even sorted by family). | improvement |
19 | 5 Normal | Reactivate achievement "countries visited" | Features |
20 | 1 Emergency | Seeds and Water section: Show the specific growing time of seeds in their info tab | improvement |
21 | 5 Normal | Merge low-level runes to get high-level runes. | improvement |
22 | 1 Emergency | Shorter animation when traces depart. | improvement |
23 | 2 Severe | Raid battles (inspired by Pokemon Go) - against the bosses in the "Wanted" posters | Features |
24 | 5 Normal | Magical creatures or Patronusses as buddy or something similar | Features |
25 | 4 Medium | New types of gifts, containing e.g. scrolls, MM, FG, DADA, RSB | improvement |
26 | 3 High | Keep the 24-h-Community Day, or allow players to choose their own 3h-time window for the CD, so that working players get a chance to participate. | Features |
27 | 3 High | Allow trading ingredients with friends | improvement |
28 | 2 Severe | Allow setting up a queue of portkey portmanteaus to be automatically entered into the golden key, so that you don't have to stop your sporting activity every few minutes to insert a new Portmanteau. | improvement |
29 | 3 High | A small text notification in the fortress (whether in the arena or in the fight itself) if someone from the team dies or has left the fortress. | Features |
30 | 2 Severe | Allow team battles in the Knightbus by making it possible to access a certain fortress, or to invite friends to join you in a certain fortress with an invite-link | Features |
31 | 3 High | In fortress battles: use the player colour or position to identify which player has set a buff/ hex, so that aurors know whom to pass the focus. Also, when an auror passes focus to the professor, the animation should show which auror it was, so that the professor knows whom to give the first shield. | improvement |
32 | 5 Normal | Display the elite foe badge next to the skill points in the Knightbus Lobby (then the elite snatchers can relax and actually wait for the bravery buff before they tackle the elite foes). | improvement |
33 | 2 Severe | Show how much focus every player in a fortress battles currently has, so that aurors know whom to pass focus to. Also, show each player his focus level in fight, so that they know when they can cast bravery/ proficiency. | Features |
34 | 3 High | Guaranteed return of a foundable after a certain series of masterful casts (like three or five or so) | improvement |
35 | 5 Normal | Potions brewing: Allow removing potions from the queue, as long as they haven't started brewing. | improvement |
36 | 3 High | Continue counting XP after reaching LV 60 | improvement |
37 | 3 High | Reduce data volume/ traffic | improvement |
38 | 1 Emergency | When encountering a trace, mark the number of fragments with a green star if the image has been placed already. | improvement |
39 | 3 High | No challenge fragments from portkeys. | improvement |
40 | 3 High | Photo functionality for dragons! With attacks and everything! Especially shots including the wings! | improvement |
41 | 2 Severe | Change daily rewards - instead of 2x scrolls, award FG/ MM | improvement |
42 | 3 High | Show active Exstimulo/ Dawdle potions on the map view, and not only in the trace view. | improvement |
43 | 2 Severe | Eliminate the red dot from the main menu once the player has checked the SOS-Skilltree and seen the lessons s/he could do with the ressources (similar to the professional skill-tree). Having the continuous red dot means you don't see when potions are done or you got a registry level-up. As an alternative perhaps a second dot for the skill tree in a different colour. | improvement |
44 | 1 Emergency | In fortress battles: make sure all foes are visible - quite often, some are hidden behind the players. | improvement |
45 | 1 Emergency | When trace fragments are on max, you are forced to go to the register to place it. Please put an "Exit" button next to the "Go to registry" button - sometimes you don't want to place the picture straight away (e.g. if your trace charms are full, or if you need to place the pictures later for an event quest). It would be a great improvement of the user interface. | improvement |
46 | 1 Emergency | Adjust the rewards for returning foundables to the new threat levels. All threat levels have been adjusted upwards (there is no "normal" foundable anymore, it starts at "medium" and moves up to "high", "very high", "severe" and "emergency"), so the rewards should be adjusted to the new threat levels as well. | improvement |